Sosiale medier




Få et tilbud

Sosiale medier er en viktig del av markedsstrategien til bedriften din og handler om kommunikasjon og dialog med kunder. Bruker du sosiale medier på en god måte, bygger du relasjoner til målgruppen din som er svært viktige for å oppnå gode resultater. Våre spesialister på sosiale medier bistår med strategi og verdifull synlighet i kanalene som passer din bedrift best. Gjennom de ulike sosiale kanalene kan du legge til rette for dialog, komme med nyttige tips og råd, samt by på inspirerende innhold for følgere og potensielle kunder.

 

Vårt mål er at din bedrift selv skal kunne ha den daglige driften av de sosiale kanalene. Ingen har bedre innsikt i bedriften enn dere selv, og kan dele kunnskapen, ekspertisen og nyhetene kundene er interessert i. Mangler du og bedriften din den kunnskapen som kreves for daglig drift, tilbyr vi workshops med høyt fokus på kunnskapsdeling om sosiale medier.

3,7 millioner nordmenn er aktive på sosiale medier.

Ipsos, 2021

Sosiale medier er en viktig del av markedsstrategien

Med et så høyt antall brukere er det lett å forstå at dette er markedskanaler som byr på store muligheter for bedriften din. Her kan du spre og dele innholdet til ønsket sted og publikum. Vi gjennomfører kampanjer som kan strekke seg over både lengre og kortere perioder. Uansett om du ønsker å bygge merkebevissthet, samle leads eller oppnå konverteringer, bistår vi med å skreddersy løsninger som når målene for din bedrift.

For å lykkes i sosiale medier må det legges en strategi. Vi hjelper deg i gang og deltar som prosjektleder og rådgiver under hele prosessen. Det er fem enkle prinsipper vi mener er grunnleggende for å lykkes i sosiale medier: Å være autentisk, nyttig, underholdende, relevant, lytt og legge til rette for samtaler. Vi begynner strategien med å gå gjennom dagens status og kartlegger hvilke kanaler som vil være gunstig for din bedrift.

Meta som ledende kanal

Facebook som nå ligger under Meta anses fortsatt som den største markedsføringskanalen i sosiale medier. Meta leverer blant annet Facebook, Instagram og Whatsapp. 

Mulighetene her er mange og kan gi svært gode resultater om de brukes riktig. Du kan bygge merkevare ved å dele bilder og videoer, spre arrangementer og konkurranser, drive trafikk til nettsiden og dele nyheter og oppdateringer fra bedriften din. Facebook er også en flott kanal for tilbakemelding, spørsmål og henvendelser fra eksisterende og potensielle nye kunder. For å få et godt utbytte av annonseringen er det viktig å vite hvem annonsene skal rettes mot slik at vi kan fordele budsjetter og innhold strategisk.

Vi kan hjelpe deg med strategi, kurs, organisk innhold og betalt annonsering.

Instagram gir en forlengelse av muligheter

Meta eier som nevnt også Instagram. Vi kan bruke Meta sine data og tilpasse annonsene på Instagram med samme målrettingsmuligheter. I tillegg til annonsering er det mye spennende bedriften din kan bruke Instagram til, som å vise frem nye produkter, tilbud, promotere arrangementer, konkurranser, koble innhold opp mot Facebook og gi følgerne et innblikk i bedriftens hverdag.

Ettersom Instagram ligger under Meta kan vi hjelpe med de samme tjenestene her som på Facebook.

Snapchat for et personlig og lekent preg

De som velger å følge bedriften din på Snap er interessert i å se den morsomme og personlige siden av bedriften og det blir også stadig mer tilrettelagt for nyheter, tips og triks. 

Tidligere har Snapchat vært preget av unge brukere, men vi ser en økende trend blant eldre brukere her. Noe som betyr at flere bedrifter bør benytte seg av denne kanalen for å nå sitt publikum. 

Snapchat gir også, i likhet med de andre kanalene, mulighet for god, målrettet segmentering. Nå vil det også bli nødvendig med en bedriftsprofil for å kunne sette opp annonser her. En bedriftsprofil på Snapchat ligner bedriftsprofiler på Instagram og gir mulighet for å nå ut med innhold organisk. 

Vi hjelper dere med oppsett av bedriftsprofil, organisk innholdspublisering og annonsering. 

TikTok danser seg inn som høyaktuell annonseplattform 

Visste du at Norge ligger på verdenstoppen i økning av brukere på TikTok med hele 248.7 % økning? Til sammenligning lå Russland som nummer to med bare 140.9 %. (Kilde: eMarketer 2020, globalt ekskl. Kina) 

I likhet med Snapchat kommer det også stadig flere eldre til appen. Man bør med andre ord ikke skrote denne kanalen bort som en kanal hvor man kun treffer de unge når man planlegger markedsstrategi. 

På TikTok kan man kjøre korte filmer som rene annonser i feed slik man kjenner fra andre kanaler og det er også en ypperlig kanal for samarbeid med influensere. Man kan for eksempel sette opp Spark Ads hvor man får en kode til eksisterende film på influenseren sin kanal, slik at man kan målrette den mot ønsket publikum med ønsket budsjett.

Vi kan hjelpe deg med oppsett av bedriftsprofil, rådgivning og annonsering. 

LinkedIn for det profesjonelle

Denne plattformen vokser også stadig i Norge og har nå 1 223 000 personer registrert med profil. LinkedIn er perfekt både for å ansette og bli oppdaget, men også til annonsering for både B2B og B2C-marked. I likhet med de andre kanalene har LinkedIn en rekke annonseformer og verktøy som gir ypperlige muligheter for bedrifter som ønsker synlighet og konverteringer. 

Her må man også ha en bedriftsside i tillegg til en annonsekonto og det er sterkt anbefalt å investere tid og penger i både organisk og betalt innhold for best mulige resultater. 

Vi hjelper dere i gang og strategi for veien videre. 

Pinterest for inspirasjon 

Enda en kanal som er i vekst for både organisk og betalt innhold er Pinterest. Oppsett av annonser fungerer på mange måter likt som i de andre kanalene, der man har en bedriftsprofil og en annonsekonto. Man bør ha en solid organisk profil i grunn og fokusere på innhold til profilen i tillegg til det betalte. Annonsene er pins som blir vist i feeden og i søkeresultater. 

Vi hjelper med oppsett av kontoer, annonsering og innhold.

Workshop i sosiale medier

En workshop med oss vil hjelpe dere i riktig retning for å kunne jobbe mer og bedre med sosiale medier for bedriften din. Vi ønsker å gjøre dere gode på sosiale medier slik at dere får mest og best mulig utbytte av alle mulighetene man har i dag. Vi deler vår kunnskap og erfaringer med dere.

Da kanalbruk varierer fra bedrift til bedrift, setter vi mål og velger kanaler som vil være gunstig for deres behov. En workshop vil alltid starte med en introduksjon til ønskede kanaler i sosiale medier. Vi vil også dele informasjon om nyheter, trender og bruk, samt gi dere et innblikk i alle mulighetene som ligger tilgjengelig via annonsering og målretting. Utover dette er det en rekke punkter vi vil veilede dere igjennom, samt best practice for hvordan bruke de valgte kanalene for at nettopp din bedrift skal lykkes i sosiale medier.

Skap engasjement rundt din merkevare. Ta kontakt med oss!