Dronningens gate 3
0152 Oslo
Norge
Rekrutterings- og synlighetskampanje høsten 2020 for Cowi, et av Norges ledende rådgivende ingeniørselskap. De driver rådgivning og prosjektering av komplekse funksjonsbygg, effektive transportløsninger, blågrønne løsninger og bærekraftig byutvikling.
visninger
klikk
fullførte quiz
COWI er til en hver tid involvert i mer enn 5 000 prosjekter i Norge, og behovet for dyktige ingeniører er derfor stort. De skaper økt verdi for samfunnet, enkeltmenneskene og deres oppdragsgivere – og bidrar til å utvikle bærekraftige og helhetlige løsninger som bringer samfunnet fremover.
Som en del av deres markedsstrategi, jobbet COWI ut kampanjen «Ingenørd» som hadde som hensikt å øke attraktivitet og kjennskap, skape internt engasjement og rekruttering av spesialister. Målgruppen for kampanjen var ingeniører, helst med 10-15 års erfaring, som er opptatt av samfunnsutvikling, bærekraft, klimaendringer, teknologi og digitalisering.
Før vi startet, utarbeidet vi en kommunikasjonsstrategi og la en plan i samråd med COWI for hvilket innhold som kunne benyttes og hva som måtte produseres.
Relevante kanaler/medium som ble anbefalt for kampanjen og tilhørende målgrupper:
Ved å samkjøre pixler og script slik at vi fikk utnyttet dem optimalt, la vi til rette for effektiv bruk av maskinlæring i annonsekanalene. Det vil si at vi benyttet informasjon om målgruppens atferd og handlinger til å optimalisere fremtidig budskap, målretting og plassering av annonser/innhold.
Engasjementet i denne kampanjen var eksepsjonell. COWI Norge fikk internasjonal oppmerksomhet fra COWI i hele verden og kampanjen skal nå benyttes i flere andre land.
Se også vår video om hvordan vi jobbet med Cowi for å nå målene de hadde med rekrutteringskampanjen.
Ønsker du hjelp med å kjøre en kampanje for å nå målene til bedriften din? Ta kontakt med oss.