Innholdsmarkedsføring har de siste årene fått et økt fokus, hvor søkemotorene stadig får mer sofistikerte algoritmer. Innholdet må produseres med utgangspunkt for å dekke målgruppens søkeintensjon. Vi brenner for å engasjere og informere målgruppen din på nett, med et fokus på å skape sterke resultater for bedriften din. Språk er et mektig verktøy som krever at det brukes riktig. For at din bedrift skal skille seg ut i mengden, er innhold som engasjerer og overbeviser målgruppen din avgjørende.
Innhold produseres for bruker og søkemotor
Innhold må først og fremst skrives for brukerne og være tilpasset det de søker etter, deretter optimaliseres for søkemotorene. Konkurransen i søkemotorene er høy og brukernes oppmerksomhetspenn er kort, derfor må søkemotorene og brukerne oppfatte innholdet som relevant. Det må være unikt og fange brukeren etter kun få sekunder, hvis ikke vil brukerne klikke seg videre og rette oppmerksomheten mot noe annet. Det er også spesielt viktig å optimalisere innhold med tanke på at det er vanskeligere å lese på skjerm, spesielt på mindre skjermer som mobil. Ofte har brukerne dårlig tid, sitter på mobilenheten og har derfor ikke tid og tålmodighet til å lete etter svar på det de søker etter. Brukeren må alltid stå i fokus i forbindelse med produksjon. Innhold er noe av det viktigste arbeidet som gjøres i arbeid med søkemotoroptimalisering.
Blogg for en rekke muligheter
Ved å implementere en blogg på nettstedet og i markedsstrategien din, styrkes merkevaren din på flere måter. Vi har lang erfaring med produksjon, og skriver innhold av kvalitet til din bedriftsblogg for gode resultater. En blogg kan potensielt sett skille deg fra konkurrentene dine, øke søkemotortrafikken til nettstedet ditt, samt bedre synlighet på lengre søkefraser tilpasset voice search. Samtidig skaper en blogg, en unik mulighet til å dele innhold med personlighet, bygge tillitt og styrker autoritet ved å dele og vise ekspertise. Dette vil igjen skape flere konverteringer på sikt, enten om det er salg, leads eller abonnering på nyhetsbrev.
«Bedrifter som blogger får 67% flere potensielle kunder enn bedrifter som ikke gjør det.»
https://searchenginewatch.com/2018/06/28/seven-basic-tips-for-blog-seo/
En nøye prosess, skaper de beste resultatene
Å skape innhold betyr å vite hvem du snakker til og hva du skal si, med det som engasjerer og gir svar på det brukerne søker etter med en gang. Innholdet bør skapes etter kanalen det skal publiseres på for å tilpasse den delen av målgruppen som benytter de ulike kanalene, i tillegg til at det er viktig at innholdet alltid er relevant og unikt. Duplikat innhold svekker autoriteten hos brukerne.
Vi starter all innholdsproduksjon med en trend- og søkeordsanalyse som kartlegger relevante søkeord for det som skal produseres. Innholdsmarkedsføring handler om å bygge langsiktige, lojale og lønnsomme kunderelasjoner. Innholdet må være troverdig og holde det en lover, spille på følelser og riktig sinnsstemning, samt underbygge argumenter og spille på fornuften. Denne type markedsføring har et større fokus på å skape en relasjon til målgruppen, og mindre fokus på å pushe og selge produkter. Det handler om å produsere innhold som brukerne selv ønsker å oppsøke fordi det er relevant for deres interesser og behov.