Publisert

Slik skapes historie og identitet bak eksklusive boligprosjekter

Veiledning

Stivtinnbundet prospekt av Halvdan svartes gate 11 liggende på en grønn benk utendørs med plante i forgrunn. Olivengrønt stoffomslag med hvit preget logo plassert i senter av omslaget. Svart kapittelbånd.
Bak hvert bemerkelsesverdige boligprosjekt skjuler det seg en fortelling om kreativitet, design og samarbeid. Vi har raffinert denne fortellingen gjennom en kurert prosess. Nå inviterer vi deg med inn i skaperprosessen i noen av de eksklusive boligprosjektene vi har bidratt til de siste årene.
Magnus Hauger Bilde

Magnus Hauger
CEO | Co-founder


Idé, visjon og konseptualisering

For ethvert boligprosjekt begynner reisen med inspirasjon. Hos Semway tar vi ofte utgangspunkt i det arbeidet som allerede er gjennomført av arkitekter, utviklere og meglere, eller andre unike aspekter ved prosjektet som beliggenhet eller historie. Vi tar disse grunnelementene og forvandler dem til visjoner som presenterer den drømmen boligkjøperne ønsker å realisere. Denne evnen til å formidle og knytte drømmen sammen med prosjektenes essens blir deretter kombinert med vårt eget kreative bidrag.

Fra en idé følger konseptualiseringen – en fase hvor visjonen tar form og karakter. Bygdøynesveien 9, Halfdan Svartes gate 11b og Jerpefaret 12 har alle utviklet seg fra skisser til definerte konsepter som speiler deres unike sjel. Kjernen i dette ligger i å la hvert prosjekt fortelle sin historie på en måte som gjør at målgruppen kan forestille seg sitt fremtidige liv i nettopp den boligen. Men hva kreves egentlig for å oppnå dette?

Design og utførelse

Designfasen gir konseptene liv. Selv om vi ikke har vært involvert i selve designarbeidet for boligene, spiller vi likevel en avgjørende rolle ved å skape logoer, profiler og prospekter som fremhever og selger disse boligene. Gjennom tett dialog med arkitekter, boligutviklere og meglere samler vi innsikt for å skape et visuelt uttrykk og et konsept som skiller prosjektet fra mengden, i tråd med prosjektets egenart.

Underveis handler det nesten like mye om å teste ideene vi ikke går for som å finne løsningen. Veien til designet og utførelsen kan være så mangt, så her deler vi litt av prosessene.

Jerpefaret 12

For Jerpefaret 12 ble identiteten bygget på inspirasjon i at prosjektet har fokus på detaljer, håndverk, kvaliteter og materialer som er karakteristiske for beliggenheten og gatenavnet. Jerpe er en fugleart med en spesiell fjærdrakt med grå- og brunspraglete og et karakteristisk svart bånd ytterst på halefjærene. Vi lot oss naturlig inspirere av naturen og tradisjonelle farger og skrifttyper. Det har gitt den visuelle identiteten en autentisk følelse, som gjenspeiler de naturlige materialene som brukes i prosjektet.

Jerpefaret logo på beige farget bakgrunn, illustrasjon.

Interessert i å se og lese mer om dette prosjektet? Se mer fra Jerpefaret 12-prosjektet her.

Halvdan svartes gate 11b

Halvdan Svartes gate 11b på sin side hentet mye av identiteten til profilen fra nærområdet og den allerede eksisterende villaen ved siden av. Grønnfargen er blant annet inspirert av de originale skoddene på villaen, i kombinasjon med strøkets frodige hagepreg. Vi ønsket å skape en behagelig identitet for et ærverdig funkisbygg bestående av tre eksklusive leiligheter med utsikt og solforhold på Frogner.

Tre eksempler på Instagram stories for Halvdan Svartes gate. Logo med kombinasjon av 3D-bilder, tre forskjellige bakgrunnsfarger.

Bygdøynesveien 9

Bygdøynesveien 9 er en eiendom med usedvanlig god beliggenhet. Derfor er dette et utviklingsprosjekt med en «det beste av alt»- filosofi. Med alt knyttet til leilighetene i høyeste kvalitet ble dette også en ledetråd for arbeidet vi skulle i gang med. Utformingen og disposisjonen av prospektet ble bygget opp arkitekturen og materialvalgene med en stram typografi som passet prosjektet. Prospektet fikk god plass til bilder fra området og tekster som med pasjon omtalte området og prosjektet.

Stivtinnbundet bokomslag prospekt Bygdøynesveien 9. Grått stoff omslag med svart preget tekst plassert i senter av omslaget. Svart kapittelbånd.

Boligprosjektets digitale reise

Semways ekspertise strekker seg ikke bare til det fysiske, men også inn i det digitale rommet. Digitalt må prosjektene også invitere besøkende til å utforske den luksusen som definerer hvert enkelt prosjekt. Det kommer et nytt blogginnlegg om markedsføring av boligprosjekter i nær fremtid.

Ta en titt på sluttresultatet og les mer om prosjektene i prospektene:
(PDF-dokumenter er kun ment som eksempler på arbeid og er ikke juridisk bindende salgsprospekter. Endringer kan ha forekommet i prospektene etter publiseringsdatoen her.)

Har du et boligprosjekt som enten skal eller er i gang, og ønsker bistand? Nøl ikke med å ta kontakt med oss. Vi tar gjerne en uforpliktende prat der vi kan fortelle mer om hvordan vi kan bidra til å skape suksess i ditt boligprosjekt!
Har du et boligprosjekt som enten skal eller er i gang, og ønsker bistand? Nøl ikke med å ta kontakt med oss. Vi tar gjerne en uforpliktende prat der vi kan fortelle mer om hvordan vi kan bidra til å skape suksess i ditt boligprosjekt!