Publisert

Nøkkelen til å planlegge og effektivisere publisering på Instagram

Faglig påfyll

Semway kontorlokale

Nå har Creator Studio endelig kommet til Instagram. Dette er et verktøy som gjør det mulig å forhåndsplanlegge innlegg slik at alt ligger klart og ruller ut av seg selv til ønsket tidspunkt. Med Creator Stuido frigjøres mye tid, og hverdagen til de fleste bedrifter kan effektiviseres.

Forenkler og muliggjør planlegging av poster

Fra et markedsføringsperspektiv er det helt essensielt å ha Instagram som en del av mediemiksen og den digitale strategien. Det er alltid lurt å ha en plan for hvilket innhold som skal publiseres og til hvilket tidspunkt det bør legges ut. Mange kjenner seg nok igjen i frustrasjonen over å måtte logge inn i appen til ugunstige tider for å publisere på «riktig tidspunkt».

Nå er det imidlertid endelig mulig å forenkle prosessen ved å planlegge innhold i feeden, og ikke bare betalt innhold rett fra desktop. Høsten 2019 lanserte nemlig Facebook Creator Studio dette for Instagram også, da det tidligere kun har vært mulig å bruke verktøyet på Facebook sin plattform.

Slik fungerer det

Creator Studio lar deg håndtere og strukturere både publisering av innhold, gir deg innsikt i resultater og bedre oversikt og håndtering av kommentarer, direktemeldinger osv. på tvers av både Facebook, Instagram og Messenger. Mulighetene er altså mange, og det er ingen tvil om at verktøyet vil kunne forenkle hverdagen til bedrifter, for enkeltperson eller for byråer som jobber aktivt med markedsføring på Facebook og Instagram.

Verktøyet hjelper deg kort sagt med å få bedre innsikt i hva som fungerer og hvordan dere kan skape bedre resultater organisk.

Prøv selv

For å komme i gang med Creator Studio må du ha en bedriftsprofil på Facebook og Instagram.

Ønsker du ikke Facebook-side? Du kan huke av at den skal være usynlig, men Instagram må altså være tilkoblet en Facebook-side for at du skal få bedriftsprofil og tilgang til mulighetene Creator Studio tilbyr.

Her kan du sette opp kontoen din.

Lykke til!

Ønsker du å få hjelp til å skape engasjement rundt merkevaren din?