Semway // Swedoor

Samarbeidet mellom Swedoor og Semway har pågått helt siden 2016, og gjennom de to siste årene har det vært et økt samarbeid og fokus på SEO, da Swedoor skulle lansere nye nettsider i Skandinavia.

43%
økning i organisk trafikk
34%
økning blant nye brukere
46%
økning av antall visninger i Google søkeresultater

Bakgrunn

Swedoor er en av verdens største produsenter av dører og vinduer med produksjonsfasiliteter i 20 land. Produktsortimentet deres inkluderer blant annet innerdører og ytterdører for private hjem i tillegg til sikkerhetsdører og ståldører for offentlige bygg.

Med et stort merkevarenavn var det nødvendig med oppdaterte nettsider som ikke bare reflekterer den oppdaterte profilen deres men som også møter de tøffe kravene fra mer moderne og mindre tålmodige mobile brukere av nettsiden.

Målsetning

Da Swedoor skulle lansere sine nye nettsider i Norge, Sverige og Danmark var det organisk vekst og fokus på “mobile first” som var målet, noe som innledet det økte samarbeidet innenfor SEO.

For å møte de økte SEO- og innholdstrendene, ble det viktig å tilrettelegge for det som ville komme til å sette fokus fremover. Flere og flere brukere på nett søker via mobile enheter, noe Swedoor sin tidligere nettside ikke leverte godt på.