Dronningens gate 3
0152 Oslo
Norge
Villbrygg ønsket å forsterke sin merkevare ved å være aktivt tilstede på sosiale medier i alle faser av lanseringen av sine nye produkter. For å oppnå dette ble det lagt vekt på å produsere både organisk innhold og betalte kampanjer med fokus på kvalitetsinnhold.
visninger
klikk på lenker
videoavspillinger
Prosjektet inkluderte dedikerte produksjonsdager for å ta bilder og videoer. Ved å samle inn rikelig med visuelt materiale på produksjonsdagene, sikret vi at vi hadde tilstrekkelig med kvalitetsbilder og videoer tilgjengelig for å opprettholde en kontinuerlig tilstedeværelse på sosiale medier og andre plattformer.
Våre designere skapte et designsystem som bevarte Villbryggs merkevareidentitet og sikret enhetlig visuell opplevelse. Systemet hadde retningslinjer for fargebruk, typografi og layout skapte en konsistent stil, uten at det begrenset den kreative friheten.
Designsystemet gjorde det enkelt å produsere tiltalende innhold i tråd med merkevaren. Det bidro til effektivt samarbeid, klargjorde forventninger og muliggjorde rask tilpasning av innholdet.
Vi oppnådde vekst på Instagram-kontoen ved skape organisk innhold i henhold til innholdsstrategien. Samtidig jobbet vi strategisk med å forbedre eksponeringen av innholdet som vi ønsket at skulle nå ut til en bredere målgruppe. Vi gjennomførte også en betalt kampanje parallelt, der vi la vekt på å skape engasjerende innhold som skulle oppfattes som naturlig av følgerne, samtidig som vi laget innhold rettet mot et nytt publikum. Dette innholdet fremsto informativt og skapte interesse for produktene og merkevaren.
Vi definerte mål, identifiserte målgrupper og valgte passende sosiale mediekanaler. Det ble også planlagt og produsert innhold, der vi implementerte taktikker og overvåket prestasjonen for å oppnå ønskede resultater.
Fordelene det gav oss:
Designsystemet vi satt opp for sosiale medier var en samling av designelementer, maler og retningslinjer som sikret profesjonalitet og var konsekvent i utformingen. Det bidro til å skape en gjenkjennelig merkevareidentitet, var tidsbesparende, forbedret opplevelsen og styrket samarbeidet.
Prosjektet inkluderte dedikerte produksjonsdager for å ta bilder og videoer. Dette gav oss masse materiale å jobbe med videre, og gjorde det raskere og enklere å produsere innhold. Vi fikk også tilsendt video- og bildeinnhold fra kunde på bestilling, slik at vi kunne publisere relevant innhold til en hver tid.
Innholdet ble grundig planlagt, og vi kunne enkelt produsere det takket være tilgangen til bilde- og videomateriell, et effektivt designsystem og en velutviklet strategi. Publiseringen var et samarbeid mellom byrået og kunden, som også sikret ferskt innhold til arrangementer, nyheter og andre aktuelle hendelser.
En sømløs og godt gjennomtenkt kampanje ble gjennomført ved å fokusere på kvalitetsinnhold i sosiale medier, både organisk og betalt. Vi optimaliserte den organiske profilen ved å fremheve nyttig og relevant informasjon gjennom betalt kommunikasjon. Den gode samspillet mellom organisk og betalt kommunikasjon skapte en sammenhengende og vellykket kampanjeopplevelse.