Sosiale medier

Sosiale medier er en viktig del av markedsstrategien til bedriften din, og handler om kommunikasjon og dialog med kunder. Bruker du sosiale medier på en god måte, bygger du relasjoner til målgruppen din som er svært viktige for å oppnå gode resultater. Våre sosiale medieeksperter bistår med strategi og verdifull synlighet i kanalene som passer din bedrift best. Gjennom de ulike sosiale kanalene kan du legge til rette for dialog, komme med nyttige tips og råd, samt by på inspirerende innhold for følgere og potensielle kunder.

 

Vårt mål er at din bedrift selv skal kunne ha den daglige driften av de sosiale kanalene. Ingen har bedre innsikt i bedriften enn dere selv, og kan dele kunnskapen, ekspertisen og nyhetene kundene er interessert i. Mangler du og bedriften din de kunnskapene som kreves for daglig drift, tilbyr vi workshop for sosiale medier med høyt fokus på kunnskapsdeling om sosiale medier.

3,7 millioner nordmenn er aktive på sosiale medier.

We Are Social, 2018

Sosiale medier er en viktig del av markedsstrategien

Med høye tall på antall brukere i sosiale medier, er det enkelt å forstå at det er markedskanaler som byr på store muligheter for bedriften din. Her er det muligheter for spredning og deling av innhold til et interessert publikum. Vi gjennomfører kampanjer som kan strekke seg over lengre og kortere perioder. Uansett om du ønsker å bygge merkebevissthet, samle leads eller oppnå konverteringer, bistår vi med å skreddersy løsninger som når målene for din bedrift.

For å lykkes i sosiale medier må det legges en strategi. Vi hjelper deg i gang, og deltar som prosjektleder og rådgiver under prosessen. Det er fem enkle prinsipper vi mener er grunnleggende for å lykkes i sosiale medier; Vær autentisk, nyttig, underholdende, relevant og tidsriktig, samt lytt og legg til rette for samtaler. Vi begynner strategien med å gå gjennom dagens status, samt kartlegge hvilke kanaler som vil være gunstig for din bedrift å benytte seg av.

Facebook som ledende kanal

Facebook anses kanskje som det aller viktigste sosiale mediet vi kan bruke som markedsføringskanal. Mulighetene på Facebook er mange, og kan gi svært gode resultater om de brukes riktig. Du kan bygge merkevare ved å dele bilder og videoer, spre arrangementer og konkurranser, drive trafikk til nettsiden og dele nyheter og oppdateringer fra bedriften din. Facebook er også en kanal for tilbakemelding, spørsmål og henvendelser fra eksisterende og potensielle nye kunder. For å få et godt utbytte av annonseringen er det viktig å vite hvem annonsene skal rettes mot slik at vi kan fordele budsjetter og innhold strategisk.

Instagram gir en forlengelse av muligheter

Facebook eier Instagram, noe som gir store muligheter for annonsering. Vi kan bruke Facebook sine data og tilpasse Instagram-annonser med samme målrettingsmuligheter. I tillegg til annonsering er det mye spennende bedriften din kan bruke Instagram til: Vise frem nye produkter, informere om tilbud, promotere arrangementer, konkurranser, koble alt innhold opp mot Facebook, og gi følgerne ett innblikk i bedriftens hverdag.

Snapchat for et personlig og lekent preg

De som velger å legge til bedriften din på Snapchat er interessert i å se den morsomme og personlige siden av bedriften. Tidligere har Snapchat vært preget av unge brukere, men vi ser en stadig økende trend blant eldre brukere på plattformen. Dette gjør at flere bedrifter bør benytte seg av Snapchat for å nå sitt publikum. Kanalen gir muligheten til å sette opp annonser basert på ulike mål og med ulike plasseringer på tvers av kanalen. Snapchat gir også, i likhet med de andre kanalene, mulighet for god, målrettet segmentering.

Øvrige plattformer for maksimal spredning

Vi bistår også med strategi og synlighet av bedriftssidene dine på LinkedIn, Twitter og Pinterest med målrettet annonsering for gode resultater.

Workshop i sosiale medier

En workshop med oss vil hjelpe dere i riktig retning for å jobbe mer med sosiale medier for bedriften din. Vi ønsker å gjøre dere gode på sosiale medier slik at dere får mest og best mulig utbytte av alle mulighetene man har på sosiale medier i dag. Vi deler vår kunnskap og erfaringer med dere.

Da kanalbruk varierer fra bedrift til bedrift, setter vi mål og velger kanaler som vil være gunstig for deres behov. En workshop vil alltid starte med en introduksjon til ønskede kanaler i sosiale medier. Vi vil også dele informasjon om nyheter, trender og bruk, samt gi dere ett innblikk i alle mulighetene som ligger tilgjengelig via annonsering og målretting. Utover dette er det en rekke punkter vi vil veilede dere igjennom, samt best practice for hvordan bruke de valgte kanalene for at nettopp din bedrift skal lykkes i sosiale medier.