Snapchat ble lansert september 2011 og har i rekordfart vokst seg til å bli en av de største sosiale mediene i verden. 

Kanalen er en unik chat-tjeneste og skiller seg ut fra de andre på flere områder. Den er for det første en smarttelefon applikasjon som ikke er mulig å bruke i nettleseren slik som for eksempel Twitter og Facebook

Over 2 millioner nordmenn har en Snapchat profil.

– Ipsos MMI, August 2016

Hvorfor Snapchat?

Snapchat er opprinnelig laget for å sende bilder og videoer som man tar der og da, noe som gjør at man viser personlig innblikk i livet sitt fra det øyeblikket man befinner seg i. For bedrifter vil dette si at man kan vise en helt annen side av bedriften sin enn man gjør på de andre plattformene. De som velger å legge til bedriften din på Snapchat er interessert i å se den morsomme og personlige siden av bedriften.

Det er spesielt de yngre som er ivrige brukere av applikasjonen, noe som er et godt utgangspunkt for bedrifter som ønsker å nå ut til en yngre målgruppe. Det viktig å tenke at man skal være dedikert på Snapchat da det er tidkrevende å jobbe med fordi man trenger å være kreativ og spille på humor.

Rekruttering via Snapchat

Semway gjennomførte i våren 2016 en ansettelsesprosess ved bruk av Snapchat som vi kalte «Snapway – Snap your way in». Med Snapchat som medium får søkeren anledning til å vise helt andre sider av seg selv. Som resultat av «Snapway» endte vi opp med seks nye traineer i juni 2016. Du kan lese mer om gjennomføringen av Snapway her.

snapchat_mobil_miljo

(Følg oss på Snapchat! Scan QR-koden i bildet over!) 

Trenger du hjelp med å nå frem på sosiale medier?

Vi hjelper deg med alt fra oppretting av profil til hvordan drifte den. Fyll inn ditt telefonnummer eller e-post, så tar vi kontakt!