Dronningens gate 3
0152 Oslo
Norge
Slik oppnådde Coor høyere konverteringsgrad og lavere kostnad per klikk for deres employer branding gjennom en målrettet annonseringsstrategi.
Coor er en av Nordens ledende Facility Management-leverandører. Med over 13.000 ansatte tilbyr de et bredt spekter av tjenester som sikrer høy standard på drift av eiendom og kontorer. Siden 2022 har vi bistått Coor med å styrke deres employer branding i Norge.
Coor ønsket å utvide sin digitale tilstedeværelse året rundt med et spesifikt mål om å styrke sin rolle som en attraktiv arbeidsgiver og øke sin synlighet i søkemotorene. De hadde også som mål å forbedre rekrutteringsprosessen ved å nå flere kandidater utenfor de tradisjonelle rekrutteringskanalene, optimalisere bruken av Google for employer branding, og forbedre annonseringsresultater med tanke på kostnad per konvertering og konverteringsgrad.
Styrke Coors posisjon innen employer branding og forbedre deres digitale tilstedeværelse.
Mia Rojahn, Senior Digital Marketing Specialist, Coor
For å møte Coors utfordring og mål implementerte vi en variert og integrert tilnærming. Vi brukte flere digitale kanaler for å målrette deres budskap mot relevante målgrupper. Strategien inkluderte følgende tiltak:
Gjennom ulike kampanjemål sikret vi synlighet og trafikk til flere stillinger. Vi jobbet med hele kundereisen, fra å skape oppmerksomhet i en bred målgruppe til retargeting av engasjerte brukere. Dynamiske annonser lot algoritmene teste og utvikle de annonsevariantene som målgruppen responderte best på.
økt konverteringsgrad
økning i antall klikk til nettsiden
økning i eksponeringer
Coor opplevde raskt resultater av satsingen på søk. I løpet av de første ukene så vi forbedringer i klikkrate, plassering, visningsandel og konverteringsgrad. Etter en lengre periode med aktiv annonsering, fungerte Google Ads effektivt både for rekruttering og for å bygge employer branding og kjennskap til Coor som arbeidsgiver.
Endringer i kampanjeoppsett, inkludert mål, målgruppe, innhold og struktur, førte raskt til bedre resultater på betalte sosiale medier. Selv med store endringer fra Meta i hvordan man kan jobbe med employer branding på plattformen, oppnådde vi gode resultater.
Prosjektet viste at Google er svært effektivt for rekruttering samtidig som det bygger kjennskap til Coor som en attraktiv arbeidsgiver. Over en lengre periode økte konverteringsgraden med over 117 %, mens antall klikk til nettsiden økte med 91 %. Samtidig sank både kostnad per klikk og kostnad per konvertering, noe som førte til økt investering i Google på grunn av de gode resultatene.
I løpet av samarbeidet med oss har Coor på Meta oppnådd betydelige forbedringer på de fleste KPI-er. Sammenlignet med perioden før samarbeidet startet, har antall eksponeringer økt med 839 %, landingssider med 1085 %, samtidig som CPM har falt med 42 %. Mediespend har økt med 441 %.
I dag er bruk av søk og Google Ads en integrert del av Coors markedsstrategi for å tiltrekke de beste kandidatene og styrke employer branding. Kombinasjonen av målrettet og kontinuerlig annonsering på Meta resulterer i solide resultater.