Publisert

Få fem ganger flere visninger på bedriftsprofilen

Faglig påfyll

Klokke

Ønsker din bedrift å være synlig i Google når en potensiell kunde i lokalområdet søker etter et produkt eller en tjeneste som dere leverer? Ønsker bedriften full kontroll over hvilken informasjon som er synlig i Google? Eller ønsker bedriften å endre åpningstidene i en spesifikk periode, endre det oppførte telefonnummeret eller kanskje legge til riktig logo? Da bør du lese videre.

 

Ifølge Google får den gjennomsnittlige, vedlikeholdte bedriftsoppføringen hele fem ganger flere visninger enn de oppføringene som ikke er tatt eierskap til.

Ta eierskap til bedriftsoppføringen

Et lokalt søk i søkemotorene er den vanligste veien personer går når de er på utkikk etter informasjon om en lokal bedrift, tjeneste eller produkt. Eksempelvis får de opp den mest relevante pizzarestauranten i lokalområdet om de søker etter Pizzarestaurant [sted].

Ved å ta eierskap til bedriftsoppføringen i Google har du kontroll over at informasjonen er korrekt. Oppføringen kan optimaliseres med blant annet adresse, åpningstider og telefonnummer (se utklippet nedenfor). Om din bedrift ikke har tatt eierskap til oppføringen, er sannsynligheten lav for at akkurat din bedrift vil være synlig i det lokale resultatet.

Et skjermbilde av Semway sin bedriftsprofil i et Google-søk.

Hva er Google My Business?

Google My Business er et verktøy og et dashboard fra Google som benyttes for å optimalisere bedriftsoppføringen. Verktøyet lar deg endre alt fra telefonnummer og åpningstider, til å publisere innlegg direkte i Google Søk. Verktøyet gir deg i tillegg innsikt over hvem som har oppdaget oppføringen, bedt om veibeskrivelse, besøkt nettsiden og ringt bedriften.

Autogenerert bedriftsoppføring

De aller fleste bedrifter har per i dag en autorgenerert bedriftsoppføring i Google. Informasjonen som er innhentet her via ulike oppslagsverk på nett, kan ofte være feil eller ufullstendig utfylt.

Ved å ta eierskap til oppføringen kan bedriften selv kontrollere og optimalisere innholdet som skal være synlig. Dukker din bedrift opp med korrekt, utfylt og optimalisert informasjon? Da vil det være en større sannsynlighet for at akkurat din bedrift blir valgt av beslutningstakeren.

En bedriftsoppføring som er tatt eierskap til og optimalisert, kan få fem ganger flere visninger enn en autogenerert oppføring.

Google Internal Data

Slik blir du rangert i det lokale søket

De lokale resultatene i Google blir i hovedsak rangert basert på hvor kjent og relevant bedriften er, samt avstanden. Om en person er nærmere bedrift A, men bedrift B er mer relevant, vil det lokale resultatet rangere bedrift B høyest. Viktigheten av å optimalisere oppføringen for tjenesten eller produktet bedriften tilbyr, er derfor svært høy.

Lokalt søk handler i de fleste tilfeller om personer som skal ta en beslutning der og da. Viktigheten av synlighet i Google er derfor svært viktig. Semway har bred erfaring med optimalisering av bedriftsoppføringer innen ulike bransjer, noe du som kunde vil kunne dra nytte av.

 

Ta kontakt med oss i dag, så hjelper vi deg med bedriftsoppføringen i Google.