Dronningens gate 3
0152 Oslo
Norge
Sosiale medier øker stadig, der bedrifter sin tilstedeværelse digitalt er viktigere enn aldri før. I tillegg til å ta eierskap over egne kanaler organisk, bør man også investere i betalt annonsering om man ønsker å oppnå gode resultater på sosiale medier.
– Med betalt annonsering på sosiale medier kan du treffe ditt publikum både på en kreativ og strategisk måte, samtidig.
Å sette opp annonsering på sosiale medier innebærer å planlegge og sette opp strategier for markedsføring. Vi anbefaler også å samkjøre det betalte løpet med det som publiseres organisk i de ulike kanalene, samt med aktuelt innhold som blir publisert på nettsiden din.
Mer konkret betyr dette å identifisere målgrupper, velge relevant kanalmiks, planlegge og produsere innhold, lage fremdriftsplaner, sette opp annonser og jobbe aktivt med optimalisering og analysering underveis.
Fordelen med betalt annonsering er at innholdet du har investert tid og ressurser på å lage kan få den rekkevidden og resultatene det fortjener. Det vil si at kanalene dine kan vokse både organisk, men også med datadrevede resultater som trafikk til nettsiden, leads, engasjement og andre konverteringsmål, kun ved å legge legge litt av bedriftens budsjett i det.
Vi leverer strategier og betalt annonsering på de sosiale medie-kanalene Meta (Facebook og Instagram), TikTok, Snapchat, LinkedIn og Pinterest. Hvilke kanaler som inngår i kanalmiksen vi setter opp avhenger av bransje, budsjetter og hvilken form for kampanje eller tilstedeværelse som er å anbefale for den enkelte kunden. For noen bransjer er eksempelvis TikTok perfekt for å få videovisninger, mens for andre er det ikke et alternativ pga. personvernsregler internt i bedriften eller av andre grunner.
Sammen med å levere innhold basert på organisk strategi og merkevarebygging støtter vi også opp innholdet med betalte promoteringer, kampanjer og always-on løp. I dette inngår det blant annet:
– Med betalt annonsering gir du innholdet ditt den synligheten det fortjener