Publisert

Snapway is the new way!

Livet i Semway

Semway sin stand på Høyskolen Christiania

Et godt førsteinntrykk er i mange tilfeller x-faktoren i en intervjuprosess ved nyansettelser. Med Snapchat som plattform, fikk søkere en annerledes måte å gi et førsteinntrykk på og hvilken suksess det ble!

Betingelsene var enkle, aktuelle søkere måtte sende en enkel 10 sekunders Snap eller Snapstory om hvorfor de fortjente en plass i Semways traineeprogram.

Under Karriereuka 2016 ved Markedshøyskolen, var Semway representert med en bedriftsstand hvor fremtidige markedsførere kunne møte noen av våre ansatte. Vi ønsket å gi kandidatene en presentasjon av vår bedrift og fortelle hvorfor Semway er den fantastiske arbeidsplassen den er i dag. På vår stand fikk også studenter benytte seg av muligheten til å legge inn sin søknad med vår Snapwall som bakgrunn.

Flere aktuelle kandidater

Med fakta på bordet fikk vi inn 53 søkere. Søknadsprosessen varte kun 3 dager og med så mange innsendte søknader, var konklusjonen enkel: Av 53 søkere ble 11 kalt inn til intervju. Disse kandidatene vil da kjempe om 4 gjeve traineeplasser som Semway tilbyr.

148 snaps ble mottatt. Med disse snappene fikk vi et inntrykk av kandidatene man gjerne ikke får når du møter opp ansikt til ansikt i et intervjurom. Ved hjelpe av denne metoden, slipper kandidatene nervene og bekymringene som gjerne inntreffer i en slik prosess.

I tillegg til dette ble Semways stand under Karriereuka kåret til beste stand i sterk konkurranse med bedrifter som DnB, Coca Cola, Gjensidige, Eniro og mange flere. På Semway standen bidro Inkdrinks med vann og vitaminer til alle som kom innom.

 

«Responsen var enorm

Kim Sagbakken, Rådgiver i Semway

Innovativ ansettelsesprosess

Semway ønsker å bruke innovative og kreative metoder for hvordan vi rekrutterer nyansatte. Snapway er den andre ansettelsesprosessen vi gjennomfører via sosiale medier. Vår første ansettelsesprosess ble gjennomført via Twitter og fikk senere mye medieoppmerksomhet med blant annet en gjesteinntreden på TV2s God Morgen Norge.

Hovedmålet med disse kampanjene er å nå ut til fremtidige markedsførere som gjerne søker på jobber, hvor nåløyet er trangt. Semway har fokus på utvikling, sult og personlighet når vi rekrutterer fremtidige arbeidstakere. Mange studenter har gjerne lik CV når de skal ut i arbeidslivet og valget av riktig kandidat blir derfor gjort via et godt førsteinntrykk og personlighet.

Med Snapchat som medium får man vist andre sider av seg selv, som gjerne ikke er egnet å vise frem, når man sitter i en intervjusituasjon ansikt til ansikt.

Vil du jobbe i Semway?

Vi søker fortsatt etter flere som kan tenke seg å arbeide med digital markedsføring og som vil være med på eventyret Semway.

Er du interessert? Send oss gjerne din CV og søknad til post@semway.no

Se vår film fra Karriereuka: