Dronningens gate 3
0152 Oslo
Norge
Vi har også skrevet et innlegg om viktigheten av å ha en optimalisert bedriftsoppføring i Google!
Google ønsker at bedrifter skal være mer proaktive med å oppdatere og utnytte sine bedriftsoppføringer. Oppdaterer bedriften eksempelvis åpningstidene sine i ferier og høytider, er dette en vinn-vinn situasjon både for Google og bedriften selv. Derfor slipper du nå å forlate Google Søk for å administrere bedriftsoppføringen.
I juli 2017 testet Google et dashbord for Google My Business hvor bedrifter kunne redigere sine oppføringer direkte i søkeresultatet. I begynnelsen av september 2017 rullet denne oppdateringen ut.
Det eneste du trenger å gjøre, er å være innlogget med den kontoen som har eierskap til oppføringen. Deretter kan du bare søke etter bedriften din i Google Søk, og en meny hvor du kan optimalisere oppføringen din skal da bli synlig over søkeresultatene. Oppdateringen er tilgjengelig både på desktop og mobil.
I følge Google benytter 82% av brukerne søkemotorene for å finne lokal informasjon. Funksjonen Google Post (Google har ikke gitt funksjonen et offisielt navn) lar deg publisere innhold direkte i Google Søk og Google Maps. Dette er en enkel måte for din bedrift å tiltrekke nye kunder, bygge relasjoner og vise frem det unike ved bedriften.
Allerede i januar 2016 kom denne oppdateringen, men kun til amerikanske presidentkandidater. Deretter ble funksjonen rullet ut til flere og flere brukere. I juni 2017 rullet den fullstendig ut, og alle små bedrifter kan nå benytte seg av denne funksjonen.
Som du kan se nederst til høyre på bildet nedenfor, kan man publisere flere poster. De vil da komme opp som en karusell. Innleggene vil kun være synlig i søkeresultatet i 1 uke. Legger man posten opp som et arrangement, er denne synlig så lenge arrangementet pågår.
Her kan du se hvordan Google Post ser ut på en mobil:
Det kan være vanskelig for brukerne å finne riktig eller oppdatert informasjon om lokale bedrifter. Google har derfor nå rullet ut en ny funksjon i bedriftsoppføringen, kalt Spørsmål og svar. Denne oppdateringen lar brukeren stille spørsmål direkte i bedriftsoppføringen, men kun via en mobiltelefon.
Alle brukere med en Google-konto kan stille spørsmål til bedriften, hvor bedriften og andre brukere kan svare direkte i tråden. Bedriften kan administrere denne funksjonen ved å blant annet legge til ofte stilte spørsmål i oppføringen, svare på spørsmål fra brukerne via mobil, fremheve de beste responsene og få et varsel når et spørsmål er stilt.
Ta kontakt med oss i Semway om du ønsker hjelp med din bedriftsoppføring!