Semway har mange spennende kunder vi samarbeider med. En av disse kundene er Eie Eiendomsmegling. Vi har levert mye vi er stolte av sammen med Eie i 2014. Nye flotte websider og ikke minst bransjens beste boligfilm.

Camilla Pihl og Peter Peters skulle selge sin flotte loftsleilighet på Frogner sammen med Eie Eiendomsmegling. Vi fikk i oppdrag å lage bransjens beste boligvideo. Denne valgte vi å kalle «Nye minner til salgs».

Hva var målet med boligfilmen?

Målet var å skape en annerledes boligfilm i forbindelse med et salg av en bolig.

Film er en kanal som kommer for fullt i meglerbransjen, men frem til nå har forsøkene i Norge fra de ulike meglerhusene vært meget dårlige i forhold til bildekvalitet, story, vinkling m.m.

Eie Eiendomsmegling er opptatt av å være en pilot i bransjen. De var først ute med Facebook og Instagram. I tillegg er de meget opptatt av en tydelig og gjennomført merkevare, og fikk blant annet gullmegleren i 2013 for beste egenprofilering i bransjen.

Derfor ønsket de med en slik boligfilm, å sette standarden i meglerbransjen.

Fra oppdraget kom inn på pulten til Prosjektleder, til filmen skulle være ferdig klippet, hadde vi 2 uker. Vi har samarbeidet godt med Velcrux tidligere, og de var naturlige å ha som samarbeidspartner på dette prosjektet.

Kunden ønsket en boligfilm utenom det vanlige, og hadde et prospekt klart til oss ved oppstart. Leiligheten til Camilla Pihl og Peter Peters skulle ut for salg i september, en 2 roms på Frogner med verditakst på 6,1 mill. Bare det å selge en trang loftsleilighet med kun 1 soverom til over 6 millioner trengte et stunt utenom det vanlige.

Konseptutviklingen

Etter et oppstartsmøte med selger, oppdragsgiver, produsent og HoP, satte vi oss ned og kom opp med konseptet: Nye minner til salgs.

Målet er å vise at leiligheten har en «sjel» og gi inntrykk av hvordan det er å leve i leiligheten. Vi var meget opptatt av å holde alle muligheter åpne for de som skulle kjøpe, slik at konseptet bygget på at her er minnene som har vært, men du kan skape dine egne nye minner her.

Ved å ta i bruk dette konseptet, fikk vi også med oss bloggeren Camilla Pihl til å faktisk være med i filmen ved å skulle ta bilder i sin egen leilighet for å legge den ut på finn.no.
Vi ønsket ikke å bruke hennes status bevisst, men gi henne en nøytral rolle for å skape liv i leiligheten.

Resultatet ble som en kan se i filmen. At hvert bilde hun tar i leiligheten, gir et flashback til et minne som har skjedd akkurat der i løpet av tiden de har bodd der.

Statistene i filmen er Semway sine ansatte, da selger ikke ønsket å fylle leiligheten med fremmede statister. De ønsket det så hjemmekoselig og personlig som mulig. Derfor er både prosjektleder, designer, programmerer, Salgssjef og daglig leder med i flere shots.

På siste scene bruker vi også Eie Eiendomsmegling sin egen megler for denne boligen, Karion Wongraven.

Hva var effekten av boligfilmen?

Filmen ble laget i 3 ulike formater: Full versjon, versjon for Facebook/Youtube (tidlig budskap, første 5 sek) og kortversjon til Instagram.

Filmen ble publisert på en mandag i følgende kanaler:
Camilla Pihls blogg, Boligmani.no, Eie Facebook, Eie Instagram, Vimeo, Youtube.

I løpet av 9 dager hadde vi følgende statistikker å vise til:

  • Vimeo 107 000 påbegynte visninger / 42 200 gjennomførte visninger
  • YouTube 38 305 påbegynte visninger / 2 808 gjennomførte visninger
  • Facebook 22 960 påbegynte visninger / 1 039 gjennomførte visninger

Sum totalt 168 265 påbegynte visninger / 46 047 fullførte visninger

Boligen ble solgt for 6,3 millioner

Eie Eiendomsmegling ble intervjuet i en rekke medier og vinklingen på filmen høstet meget god omtale fra bransjen og ikke minst potensielle boligkjøpere. Camilla fikk også meget stor oppmerksomhet på bloggen sin for dette stuntet.

Meld deg opp til vår blogg

Så sender vi deg oppdateringer hver gang vi legger ut nye innlegg.