Publisert

Google relanserer sitt eget partnerprogram

Faglig påfyll

Semway sitt Google Premier Partner badge
I februar 2022 relanserer Google sitt eget partnerprogram, der nåløyet for å kvalifisere seg som Google Premier Partner blir enda smalere. Kun de byråene som er blant de 3 % beste i partnerprogrammet vil inneha denne statusen.
Christopher Brekke Bilde

Christopher Brekke
COO | Co-founder


Semway har alltid vært Google Premier Partner og blant de 5 % beste byråene i partnerprogrammet. Vi kvalifiserer også i skrivende stund blant de topp 3 % byråene og dermed også for de nye strengere retningslinjene.

Vi forklarer deg kort hva Google sitt partnerprogram er og hvorfor dette er viktig for deg som bruker Google Ads i en eller annen form.

Hva er Google sitt partnerprogram?

Google har operert med partnerprogram i flere år og selv om mange individer og selskaper har kvalifisert seg som Google Partner, har det kun vært de beste som har fått Premier Partner status.

Logoen til Google Partner og Premier

Dette er et kvalitetsstempel som gir deg som annonsør trygghet i valget av byrå når det kommer til Google Ads og annonsering gjennom Google sine tjenester og plattformer.

Google skriver selv at kravene til «resultater, forbruk og sertifiseringer» må oppfylles for at et performancebyrå skal kunne titulere seg som Google Partner eller Google Premier Partner.

Det betyr at det ikke bare er forbruk og resultater som teller inn, Google-partnere må også sørge for å inneha tilstrekkelig kunnskap og kompetanse til enhver tid. Dette gjøres minimum hvert år gjennom en rekke sertifiseringer, eller eksamener om du vil.

«Premier Partner-nivået er forbeholdt de 3 % av partnerbedriftene som oppnår de beste resultatene hvert kalenderår – noe som gjør det til det mest eksklusive nivået i programmet.»

Google

Hvorfor er det viktig?

For deg som kunde er det viktig å velge et byrå som kjenner mulighetene og løsningene som Google har å by på.

I en verden drevet av data og automatisering er det stadig viktigere med solid forståelse av hvordan ting henger sammen. Det være seg bruk av data, simuleringer, attribusjon og ulike modelleringer eller noe så «enkelt» som hvordan annonsesystemene faktisk fungerer.

Dette er like viktig for store annonsører som mindre aktører med et mer spisset markedsbudsjett. Akkurat som at du ikke ville latt en mesterkokk renovere badet ditt hjemme burde du ikke sette en designer eller data scientist til å administrere markedsføringen din. Uansett hvor dyktige de er i sitt fag er det ulike krav til kompetanse i de ulike fagområdene.

Fordeler med Google Partnerprogrammet

Byråer som blir med i Google Partnerprogrammet får tilgang til brukerstøtte og opplæring nødvendig for å levere gode resultater og bygge solide suksesser for sine kunder.

Visste du forresten at Semway er eneste byrå i Norge som kvalifiserte til Google Partner Awards, for hele EMEA?

Ta kontakt og avtal et uforpliktende møte med oss