Dommen har kommet og det ble andreplass i år. Vi gratulerer vinneren, krummer ryggen og er klare for å ta opp kampen om topplasseringen på neste års kåring. Å være blant de 3 performancebyråene i Norge med mest fornøyde kunder er vi likevel veldig stolte av!
Når man er i situasjoner som dette er det også naturlig å reflektere litt. Hva har skjedd i bransjen og med Semway i løpet av de 10 årene Semway har eksistert? Det er ikke til å komme utenom at vi har vært gjennom en spennende reise de siste 10 årene. En reise vi er veldig stolte av.
10 år med performancemarkedsføring
Selskapet ble stiftet i 2009 av tre 25-åringer som hadde en drøm. Siden dette har Semway vært på en reise der vi har gått fra 3 til ca. 30 ansatte, vært Gasellebedrift 3 ganger og vunnet Årets Byrå 2018. Inspirert av store internasjonale digitale selskaper som Google, skulle vi ha det morsomt på jobb. Arbeidsplassen skulle ikke være en lekegrind, men vi mener at ansatte som har det morsomt sammen blir motiverte til å yte mer for kundene. Fornøyde ansatte gir ganske enkelt fornøyde kunder. Dette har vi også skrevet mer om i blogginnlegget hvorfor vi har det morsomt på jobb. Dette har gjennomsyret kulturen og samholdet i Semway gjennom 10 år.
Fra en tid der vi måtte forklare hvordan annonsering i Google fungerte og jobbe beinhardt med å overbevise bedrifter om at Facebook var en kanal å satse på, til en tid der alle har en smarttelefon i lomma og tar det som en selvfølge at man skal få kundeservice på Facebook – tidene forandrer seg! Mulighetene for markedsføringen, konkurrentene og kundene har utviklet seg enormt i perioden og konkurransen fortsetter å tilta. I en verden der alt er målbart og gode resultater er en forutsetning for å lykkes, må vi som byrå alltid være på tærne. Vi må kort og godt prioritere rett på veien og gi våre kunder en opplevelse og resultater som de vil oppleve igjen og igjen.
Årene som kommer
2018 har vært et veldig spennende år for Semway. Vi opplever at kundene er mer interesserte og kvalifiserte innenfor vårt fagområde, noe som byr på mange muligheter for begge parter! I april vant vi Årets Byrå, og i sommer flyttet Semway fra Skullerud i utkanten av Oslo til Rosenkrantz’ gate midt i Oslo sentrum. Samtidig som en ny profil for Semway ble lansert i august. Det som er mest interessant å snakke om, er hvorfor disse valgene ble tatt.
Vår nye lokasjon er attraktiv for de ansatte og det er enklere og mer effektivt å gjennomføre kundemøter. Vi er nærmere på pulsen og hva som skjer i Oslo og sosiale arrangementer er smidigere å gjennomføre. Det har vært bra for våre kunder og bra for de ansatte. Opp gjennom årene har Semway utviklet seg og vi opplevde at vår eksisterende profil ikke lenger reflekterte hvem vi var. Det var da vi bestemte oss for å ta steget med å lage ny profil. Vi har veldig dyktige designere internt, men for å utfordre oss selv og ikke bli navlebeskuende, valgte vi å sette oppdraget til Neue Design Studio. Det var et spennende og godt valg som vi ikke har angret på, mer om det kan man lese her.
Brukernes behov og ønsker kommer altid først og med det som et utgangspunkt må Semway utvikle seg med eller i forkant av bransjen og våre konkurrenter for å lykkes videre. Vi har sett at kompleksiteten i leveransene er tiltagende. Det blir enda viktigere enn tidligere å sørge for at ulike digitale og ikke-digitale kanaler spiller på lag. De såkalte siloene må rives ned, kunden må oppleve at de har et byrå som legger den digitale strategien og gjennomfører denne sømløst.
Vi i Semway er ydmyke og stolte av reisen vi så langt har hatt og veldig klare for å fortsette og skape gode resultater for våre kunder. Heia de ansatte og kundene!