Bing Advertising er en løsning for å annonsere i søkemotoren Bing. På samme måte som Google Adwords vil annonsene vises på resultatsiden for Bing sitt søkeresultat. Ettersom annonsørene i Bing Advertising når brukere som søker, er dette en meget effektiv måte å nå potensielle kunder i kjøpsmodus.

Per i dag er ikke Bing den største søkemotoren, men det betyr ikke at Bing skal utelukkes. Selv om det er færre brukere som benytter Bing i forhold til Google, er disse brukerne like aktuelle, i noen tilfeller også mer aktuelle. Brukere av Bing har ofte en litt annen demografi, noe eldre, som ofte betyr bedre kjøpekraft og beslutningstakere i mange bedrifter.

Hvorfor fokusere på Bing Advertising?

Brukere som søker etter produkter er kommet langt i kjøpsprosessen. Det er ingen tvil om at de er på jakt etter noe spesifikt. Dette byr på en unik mulighet for annonsørerene.
Det største volumet i antall søk ligger i Google, men Bing Advertising er et svært godt supplement. Ofte er konkurransen lavere i Bing Advertising enn i Google Adwords, og det kan resultere i blant annet lavere kostnad per klikk og en unik mulighet til å ta større plass og generere nye salg og kunder.

Med lavere kostnad per klikk og en stor potensiell kundegruppe, er mulighetene store for å skaffe flere kunder ved å annonsere i Bing. Et annet faktum er at det er et tydeligere segment av brukere i Bing, spesielt hvor aldersgruppen 35-64 år utmerker seg.

Teksten fortsetter under bildet

En bruker som klikker på annonser via Bing Advertising bruker 22% mer sammenlignet med andre annonseringskanaler

BING Ads

Oktober 2016

Hvordan fungerer Bing Advertising?

Å annonsere via Bing Advertising fungerer på samme måte som Google AdWords. Kort oppsummert målrettes annonseringen mot ulike søkefraser som medfører at en annonse vil vises i søkemotoren. Det er først når en bruker velger å klikke på annonsen at annonsøren må betale.
Annonsørene har full kostnadskontroll med fastsatt bud per søkeord, dagsbudsjett og totalbudsjett.

Ønsker du å bli mer synlig på nett?

Vi hjelper deg gjerne! Fyll inn ditt telefonnummer
eller e-post, så tar vi kontakt!