En kampanjeside er en gylden mulighet til å fremheve et produkt eller en tjeneste. Hovedårsaken til at det benyttes kampanjesider er at man kan skape fokus på et spesifikt budskap og konvertering. Har dere en kampanje som fortjener litt ekstra oppmerksomhet? Prøv en internettkampanje med annonsering og kampanjeside.

Hvorfor lage en kampanjeside?

Som forklart ovenfor kan det være hensiktsmessig med en kampanjeside dersom det er et budskap som må fremheves, og det skal være fokus på konvertering kun fra dette budskapet. På den ordinære nettsiden er det stort sett mange valg man kan ta, og ofte flere «fristelser» underveis for brukeren. Da er det lett at fokuset på konvertering blir mindre. En kampanjeside vil derimot skape fokus kun på det aktuelle budskapet og den ønskede handlingen. Det gir resultater!

Tydelig Call to Action fører til konvertering

En kampanjeside kan bygges opp rundt den ønskede handlingen. Det finnes mange muligheter, så man må kartlegge om brukeren skal:

  • Kjøpe et produkt?
  • Lese om produktet?
  • Melde seg på et nyhetsbrev?
  • Delta i en konkurranse?
  • Dele et budskap?
  • Melde seg opp til prøvekjøring?
  • Laste ned et dokument?
  • Sende en søknad?

Avhengig av hvilken handling/konvertering vi ønsker å oppnå med kampanjesiden, tilpasses budskap og kampanjesidens struktur etter dette.

Hva gjør en vellykket internettkampanje?

Det enkle svaret er gode resultater. Vi i Semway er naturligvis av samme oppfattelse, men for å skape gode resultater må vi vite hva som ligger bak de gode resultatene. Tre viktige punkter er:

  1. Engasjerende
  2. Enkelt
  3. Målrettet

Enten du skal lansere et nytt produkt, skape interesse rundt deres bedrift eller søke etter nye ansatte, må vi gjøre det attraktivt å motta budskapet. Det skal være enkelt å gjøre den ønskede handlingen og vi skal nå de riktige brukerne.

Tid er en knapphet i de fleste sin hverdag, dette gjelder også på internett. Derfor må vi gjøre det enkelt og effektivt for brukeren, men ikke minst engasjerende. Forskjellen mellom en suksessfull internettkampanje og en som er mislykket, er i mange tilfeller interaksjonen med sosiale medier. Klarer du å få publikummet ditt til å være dine evangelister og spre din kampanjeside og budskap? Hvis svaret er ja, da er mye gjort! Det hjelper lite å ha en perfekt kampanjeside dersom ingen brukere besøker den. Derfor bør det også settes av et budsjett til annonsering slik at vi kan engasjere de første brukerne til å spre kampanjen. I en drømmesituasjon vil de første brukerne dele dette med andre brukere og dermed bidra til en stor del til jobben med markedsføringen.

Kom i gang!

Sentralt i en internettkampanje står produktet eller budskapet. Har bedriften dette klart, tar vi i Semway gjerne et uforpliktende møte og forteller mer om hva vi kan bidra med.

Semway jobber med hele prosessen fra idé til evaluering av resultater fra kampanjen. Foruten muligheter for å velge en veldig spesifikk målgruppe og det å få kampanjen til å spres viralt, er det en annen stor fordel med internettkampanjer; stort sett alt kan måles! Så kontakt oss i dag for å komme i gang med en internettkampanje!

 

Blogg

Wikipedia tilbyr følgende definisjon på en blogg: «Blogg (teleskopord fra engelsk satt sammen av ordene web og logg) er en type nettsted eller del av nettsted for publisering av såkalte blogginnlegg eller bloggposter som vanligvis skrives av en enkeltperson eller et fåtall personer»

Mens en bedrifts nettside fungerer som et sted for å dele informasjon, kan en blogg anses som et sted hvor bedriften kan dele kunnskap med eksisterende og potensielle kunder. En blogg kan brukes som en del av din nettside, og være en plattform hvor bedriften deler all den kunnskap de innehar, og som er relevant for bedriften. En blogg gir bedrifter en gylden mulighet til å la kundene bli bedre kjent med dem. Som definisjoner sier kan blogginnlegg lages og publiseres av flere mennesker. Dette kan være flere ansatte i bedriften som deler kunnskap som er relevante for deres avdeling og det de driver med. Sjekk ut Semwaybloggen for inspirasjon.

Hvorfor skal din bedrift opprette en blogg?

En blogg har et mer personlig preg over seg i forhold til en nettside, og dette gjør innholdet mer troverdig hos kunden. Blogger blir rangert på femte plass over de mest troverdige kildene på nett. Foruten dette er det flere fordeler ved å opprette en blogg for din bedrift.

  • En blogg hjelper deg å bygge merkevaren til din bedrift
  • Bedrifter med blogg får 67 % mer leads enn de som ikke har blogg
  • Det lar deg synliggjøre kompetansen bedriften innehar og dermed styrke konkurranseevnen
  • Det gir økt trafikk til nettsiden
  • Det lar bedriften skape en bedre relasjon og kommunikasjon med eksisterende og potensielle kunder
  • Den eneste kostnaden knyttet til å opprettholde en blogg er tid
  • En blogg vil hjelpe din bedrift i å være mer synlig på nett

Videre viser det seg at 61 % av kunder har kjøpt et produkt etter å ha lest bedriftens blogg, og 60 % av kunder blir positive til bedriften etter å ha lest bedriftsbloggen. Dette tydeliggjør hvorfor en bedrift bør opprette en blogg; det er viktig for å skape kontakt og et forhold til kundene dine.

 

Ønsker du å komme i kontakt med en av våre rådgivere?

Fyll inn ditt telefonnummer eller e-post, så tar vi kontakt!