Profilmanualer og logodesign leveres både til printmateriell og digitale flater. Vi kan vel kalle det unntaket som bekrefter regelen at vi er 100% digitale. Vi har grafiske designere inhouse og kan effektivt levere hele «pakka». Bokstavelig talt.

Vi hjelper våre kunder med alt fra design av utvalgte visuelle elementer til et fullverdig prosjekt med redesign av logo og profil. Vi leverer både digitale designmanualer, men også utvidede guider for printmateriell.

Logo

En bedrifts logo fungerer som en gjenkjennelsesfaktor for publikum, og er det som gjør at kundene klarer linke produktene eller tjenestene til bedriften. Uten en gjenkjennelig logo er det vanskelig for kundene å kunne differensiere mellom din bedrift og konkurrentene. Et godt utført logodesign forteller hvem bedriften er, deres historie og ikke minst hva som gjør bedriften unik.

Hvorfor endre logo?

Mange store merkevarer har opp igjennom årene revitalisert seg ved å endre logo. Kundene fornyer seg, og det er viktig at bedrifter gjør det samme. Store selskaper som Coca Cola, IBM og Shell har gått gjennom større og mindre logoendringer siden deres oppstart. Det kan være flere grunner til at en bedrift bør fornye sin logo, og noen av dem er:

  • Logoen er utdatert
  • Produktserien har utvidet seg
  • Begrense eventuelle negative assosiasjoner
  • Øke publisitet
  • Bedrifter slår seg sammen

Hva enn årsaken er – liten eller stor endring – kan vi i Semway hjelpe å nå bedriftens mål.  Vi har grafiske designere med god kunnskap og interesse for faget som i samarbeid med kundens og dems behov når målet.

Profil

Identiteten til bedriften er ikke bare logoen, men består av ulike elementer som jobber sammen for å skape deres særegne og visuelle stil. Dette er bedre kjent som en bedrifts profil. Det er viktig at det er et samspill mellom alle elementene – både digitalt og på trykk. I likhet med en logo skal også hele profilen gjøre det enkelt for publikum å gjenkjenne bedriften. Elementer som fonter, farger, bildebruk og lignende skal alt ha en rød tråd som sammen skaper bedriftens profil. En tydelig og klar profil kan gi et konkurransefortrinn om det er utført på riktig måte.

Profil i samarbeid med Semway

I forbindelse med våre nettsideleveranser leverer vi alltid en digital styleguide inkludert i arbeidet. Dette gir både oss og kunden en bedre felles plattform for det visuelle uttrykket som skal gjenspeile bedriftens profil gjennomgående. En digital styleguide gir klare føringer for både oss og kunden å holde en rød tråd når det gjelder bedriftens visuelle stil. I en slik styleguide legger vi inn info som:

  • Logobruk – hvordan skal logoen brukes?
  • Farger – hvilke farger kan brukes og hvor? hvilke fargerkoder bruker vi?
  • Typografi – hvilke fonter skal brukes? hvordan skal det typografiske uttrykket være?
  • Ikoner
  • Mailsignatur
  • Visittkort og annet printmateriell

Denne kan også utvides til å bli en mer omfattende profilmanual med utvalgte elementer ut fra behov.

Prosessen frem til et ferdig design er omfattende, spennende og lærerik, men krever at de kreative prosessene blir satt i system så det ikke sklir ut i tid og resultat. I tillegg til våre grafiske designere kobler vi på en kreativ koordinator eller prosjektleder som holder i trådene og sørger for en god fremdrift.

Ønsker du et pristilbud for din bedrift?

Vi skreddersyr pakker for hver enkelt bedrift.
Fyll inn ditt telefonnummer eller e-post, så tar vi kontakt!