Har du flere ganger tenkt tanken at bedriften du jobber i må satse mer på sosiale medier, men vet ikke helt hvordan? En workshop med oss vil hjelpe dere i riktig retning. Vi ønsker å gjøre kundene våre gode på sosiale medier slik at dere får mest og best mulig utbytte av alle mulighetene man har via sosiale medier i dag. Vi velger å kalle det workshop, i stedet for kurs, fordi vi vil at dette skal være en arena for dialog, spørsmål, kreativitet, idemyldring og planlegging mellom dere og oss. I tillegg vil vi selvfølgelig dele vår kunnskap og erfaringer med dere.

Skreddersydd for bedriften

Noen kan mye, noen kan ingenting og andre kan litt. Nettopp derfor vil alle våre workshops være unike og tilpasset din bedrift og deres behov. I tillegg varierer ofte bruken av de ulike kanalene fra bedrift til bedrift, derfor setter vi også mål, KPI’er og velger kanalen(e) som vil gi dere det ønskede resultatet.

«For å kunne legge en god strategi som passer våre mål og kunder, dro Semway oss gjennom en workshop hvor vi definerte bedre hvem vi er, hva vi skal kommunisere og til hvem. Kjempefin erfaring som ganget både vår bedrift internt og kompetanseheving innen sosiale medier»

Halvor Gjone, daglig leder i Dentales

En workshop vil alltid starte med en introduksjon til ulike kanaler i sosiale medier. Vi vil dele informasjon om nyheter, trender og bruken i dag, samt gi dere ett innblikk i alle mulighetene som ligger tilgjengelig via annonsering og målretting. Utover dette er det en rekke punkter vi vil veilede dere igjennom. Løsningene og «best practice» for dere finner vi sammen.

  • Ansvarsfordeling og avgrensninger:
    Det er et fåtall bedrifter som har ansatte som er øremerket sosiale medier, derfor er det viktig å bli enige om hvem som faktisk har ansvaret for å holde de sosiale kanalene i live. I tillegg må man vurdere hvilke kanaler man faktisk skal satse på.
  • Definering av målgrupper, «brand voice» og innhold:
    Dette er et omfattende og viktig punkt. Her setter vi standarden for hvordan dere skal opptre på sosiale plattformer.
  • Målsettinger og KPI’er:
    Å sette mål er viktig for å holde stø kurs når man skal arbeide med sosiale medier, og generelt utarbeide en digital strategi.
  • Analyse og innsikt:
    Bli kjent med analyseverktøyet til Facebook og hvordan dere kan bruke dette på best mulig måte. Hva gjør konkurrentene? Kan vi hente inspirasjon noe sted?
  • Planlegging og fremdrift:
    Hvordan jobbe effektivt og smart med sosiale medier? Vi utarbeider en  aktivitetsplan/redaksjonsplan og definerer delmål/milepæler sammen.

Best practice – unngå å tråkke i salaten!

Etter vi har vært igjennom de overordnende punktene friskt i minnet har dere nå bygget et godt grunnlag for å lykkes i sosiale medier. Siste delen, og favoritten til de fleste, kaller vi «best practice». Hvordan, i praksis, bruke de valgte kanalene? Med en gjennomgang av «best practice» ser vi på alt fra hvordan man bør dele innhold, oppsett av ulike poster/innlegg på Facebook, bildestørrelser på instagram, smarte funksjoner og så videre. Her er det ingen spørsmål som er for dumme eller vanskelige, her vil vi vise dere og svare på hva dere enn måtte lure på.

«Vi starter alltid sesongen med en workshop hos Semway. Det gir et utrolig godt utgangspunkt for å arbeide dynamisk med Facebook, hvor vi er avhengige av et godt samarbeid hele veien. I tillegg er det viktig for oss å ha en tydelig fordeling av ansvar og mål å jobbe etter. Dette hjelper Semway oss med å sette og opprettholde.»

Emilie Nordskar, Kommunikasjonssjef Holmenkollen Skifestival

Samarbeid med Semway på sosiale medier

Vi mener at dere som bedrift bør drive den daglige driften av sosiale medier selv. Ingen har bedre innsikt i bedriften og produktene/tjenestene enn dere, og dere besitter også den ekspertisen og kunnskapen kundene deres er interessert i. Vi i Semway er aller best på målrettet annonsering og rådgivning underveis. Kombinasjonen av dette er uslåelig! I løpet av en workshop får vi verdifull informasjon om hvordan dere ønsker å opptre i sosiale medier og hvilke mål dere har slik at vi sammen kan skape et digitalt engasjement og slående resultater.

Referansecase

Vi har gjennomført mange spennende og vellykkede workshops med kunder fra ulike bransjer.  Noen av de har vi også blogget om tidligere, klikk deg inn for å se hva slags resultater de fikk!

Oslo 2016, Skiskytter-VM | Idrettsfesten i Kollen som startet på Internett
Polar, pulsklokker | Produktlansering på Facebook
Holmekollen Skifestival | Verdens største skifest

 

Er du interessert i en prat om hvordan vi kan sette sammen den perfekte workshopen for deg? Ta kontakt med en av våre rådgivere og kom i gang i dag!

 

 

 

 

 

 

 

 

Meld deg opp til vår blogg

Så sender vi deg oppdateringer hver gang vi legger ut nye innlegg.