Site icon Semway

Slik skapes historie og identitet bak eksklusive boligprosjekter

Stivtinnbundet prospekt av Halvdan svartes gate 11 liggende på en grønn benk utendørs med plante i forgrunn. Olivengrønt stoffomslag med hvit preget logo plassert i senter av omslaget. Svart kapittelbånd.

Idé, visjon og konseptualisering

For ethvert boligprosjekt begynner reisen med inspirasjon. Hos Semway tar vi ofte utgangspunkt i det arbeidet som allerede er gjennomført av arkitekter, utviklere og meglere, eller andre unike aspekter ved prosjektet som beliggenhet eller historie. Vi tar disse grunnelementene og forvandler dem til visjoner som presenterer den drømmen boligkjøperne ønsker å realisere. Denne evnen til å formidle og knytte drømmen sammen med prosjektenes essens blir deretter kombinert med vårt eget kreative bidrag.

Fra en idé følger konseptualiseringen – en fase hvor visjonen tar form og karakter. Bygdøynesveien 9, Halfdan Svartes gate 11b og Jerpefaret 12 har alle utviklet seg fra skisser til definerte konsepter som speiler deres unike sjel. Kjernen i dette ligger i å la hvert prosjekt fortelle sin historie på en måte som gjør at målgruppen kan forestille seg sitt fremtidige liv i nettopp den boligen. Men hva kreves egentlig for å oppnå dette?

Design og utførelse

Designfasen gir konseptene liv. Selv om vi ikke har vært involvert i selve designarbeidet for boligene, spiller vi likevel en avgjørende rolle ved å skape logoer, profiler og prospekter som fremhever og selger disse boligene. Gjennom tett dialog med arkitekter, boligutviklere og meglere samler vi innsikt for å skape et visuelt uttrykk og et konsept som skiller prosjektet fra mengden, i tråd med prosjektets egenart.

Underveis handler det nesten like mye om å teste ideene vi ikke går for som å finne løsningen. Veien til designet og utførelsen kan være så mangt, så her deler vi litt av prosessene.

Exit mobile version