Facebook er (og må være) i konstant utvikling. Nye muligheter og produkter dukker opp rett som det er, og det siste tilskuddet er en ny type annonse som de har valgt å kalle multi-product-ads som kan målrettes mot newsfeed/nyhetsstrøm på desktop og mobil.

Multi-product-ads

Tidligere har vi kun hatt muligheten til å legge en link i annonsene når målet har vært å skape trafikk til nettsiden. Med den nye annonseformen kan vi legge til 5 ulike linker – i én annonse. Fantastisk! Dette betyr at vi kan vise frem 5 ulike produkter, tjenester, tips – hva det måtte være – på en gang. Her er det bare kreativiteten som kan stoppe deg!

Semway er nå i gang med en test  på multi-product-ads for Follo Folkehøgskole. De tilbyr mange ulike linjer, men likevel er mange i samme sjanger og målretting blir ofte lik når vi lager annonser pr. linje. Dette er en perfekt mulighet til å sette sammen en felles annonse for de linjene som er i nesten samme kategori. Det blir spennende å se hva slags resultater dette vil gi, sammenlignet med tidligere.

Multi Product Ads - annonse på Facebook
Multi Product Ads

Ads manager

Avslutter med en liten gla’nyhet for oss annonsører på Facebook. I disse dager lanseres også en egen app for Ads Manager. Dette vil gi oss tilgang til enhver tid slik at administratorer lettere lettere kan gjøre endringer på annonser hvor som helst og når som helst. Herlig!

Hvis du ønsker ytterligere informasjon om dette, kontakt oss gjerne her!

Meld deg opp til vår blogg

Så sender vi deg oppdateringer hver gang vi legger ut nye innlegg.