Takringen er Norges ledende fagkjede med takentreprenører. De selvstendige takentreprenørene leverer produkter og tjenester av høyeste kvalitet og du finner dem over hele landet.
 

Hva har vi levert?

For denne kunden har vi jobbet med en full digital identitet og strategi. I dette case presenterer vi arbeidet med både nettside og et intranett for alle medlemmene deres.

Om Prosjektet

Semway og Takringen fant hverandre så tidlig som i 2010. Siden da har vi sørget for at kundene deres finner dem raskt og enkelt på internett. Våren 2016 satte vi i gang leveranseteamet vårt til å lage nye nettsider og intranett. Det var en spennende prosess og vi måtte tenke nytt både i forhold til deres marked og bransjens utvikling de siste årene. Her ble utfordringen å analysere kundenes atferd den siste tiden og imøtekomme dette med et helt nytt brukersentrert design.

Sluttresultatet er noe å være stolt av. Dette ble et meget spennende nettsidedesign og et intranett som både er enkelt å bruke men samtidig gir medlemmene de verktøyene de trenger i hverdagen. Store mengder med informasjon er gjort tilgjengelig på en ryddig måte.

 

Her fikk jeg en real utfordring. Med så mange medlemmer som skal ha sin unike landingsside og flere ulike prisnivåer i Intranettet måtte det settes en ryddig struktur fra første dag.

Ole Fjærestad

Front End Programmerer

 

takringen_mobil_miljo

 

Resultater

Med kontinuerlig annonsering i søkeresultatet til Google over flere år, har det gitt Takringen følgende resultater:

  • Gradvis bedre kvalitet på trafikken
  • Mer trafikk for annonsekronene (30% flere klikk til nettsiden 2011 vs. 2016)
  • Økning i CTR (klikkfrekvens) på 165% fra 2011 til 2016
  • 26% lavere kostnad per klikk (CPC), 2011 vs. 2016

Med ny nettside, fører det med seg en rekke fordeler og positive resultater. Noe av det viktigste for Takringen selv, og deres kundemålgruppe, var å lage en mer brukervennlig nettside, med oversiktlig forside og bedre menystruktur. Vi har også hjulpet dem med å strukturere alt innholdet deres, og presentere det på en måte som er lettere å forstå for kunden og optimalisert for Google og andre søkemotorer. I løpet av nettsideprosessen har det også vært høyt fokus på intuitivt design og å gjøre veien kortere til kontaktinformasjon og «finn din takentreprenør». Takringen har fått en mobiltilpasset nettside med responsivt design (tilpasser seg skjermflatens størrelse), og det har blitt mye mer lettvint for Takringen å publisere artikler, referanseprosjekter og å sende ut nyhetsbrev enn tidligere.