Studio Alf er en landsdekkende frisørkjede med mål om å skreddersy hvert frisørbesøk etter kundens stil og livsstil. De er kjent for å være oppdatert på det nyeste innen mote og teknikker i bransjen.

Hva har vi levert?

Studio Alf og Semway har jobbet sammen for å optimalisere deres synlighet på internett gjennom flere år. Vi har levert alt fra nettside, blogg og søkemotorannonsering med slående resultater. Da Studio Alf bestemte seg for å friske opp sin visuelle profil var vi så heldige å få tilliten til å gjennomføre dette også.

Om Prosjektet

Etter en grundig prosess med inspirasjon, moodboard, farger og stilvariasjoner kunne vår designer Elisabeth presentere et ganske så nytt uttrykk som kan kombineres med deres logo.

Tanken bak logoelementet var at den skulle være enkel og kompakt, og ikke minst lett gjenkjennelig. I tillegg måtte den harmonere med hovedlogoen deres. Bokstavene er klippet ut inni den mørke sirkelen, og logoen kan derfor plasseres over bilder og bli som et vannmerke. Logoen er tidløs, men gir et moderne uttrykk. Den egner seg veldig godt i både stor og liten størrelse. Planen videre er å promotere logoelementet sammen med skriftlogoen så mye som mulig i starten, og etter hvert tørre å bruke den for seg selv i flere sammenhenger.

Hele profilen består av ulike elementer som jobber sammen for å skape deres særegne og visuelle stil. Derfor har vi laget en online profilmanual for kunden som er utviklet for å gi klare føringer for å holde en rød tråd når det gjelder deres visuelle stil. Det er nå mulig for alle ansatte å følge retningslinjene for å oppnå konsekvent bruk av deres identitet, og for å bygge en bevisst og sterk merkevare.

 

Kate Stovner
Semway hjalp Studio Alf å lage en oversiktlig og fin profilmanual. De la virkelig mye arbeide i den og alle elementene var godt gjennomtenkt. Den er utrolig enkel å bruke og dele videre da den ligger på nett. - Kate Stovner / Markeds- og personalkoordinator

Semway hjalp Studio Alf å lage en oversiktlig og fin profilmanual. De la virkelig mye arbeide i den og alle elementene var godt gjennomtenkt. Den er utrolig enkel å bruke og dele videre da den ligger på nett.

Kate Stovner

Markeds- og personalkoordinator