Lydbokforlaget er Norges største utgiver av lydbøker, og har lansert sin egen lydbok-app. Forlaget eies av Aschehoug og Gyldendal, og utgir lydbøker fra de fleste forlag i Norge, samt fra NRK.

Om prosjektet

Lydbokforlaget har vært en viktig kunde av Semway siden 2013. Med målsetning om økt aktivitet og konverteringsrate på Facebook, utviklet Semway en solid strategi for deres digitale markedsføring. Det ble gjennomført kreative workshops som resulterte i nye og originale måter å gjennomføre prosjekter på. Da Lydbokforlaget er i en bransje som stadig er i utvikling, var det viktig å analysere kundens atferd for å imøtekomme deres nye bruksmønster. Fokuset lå på langsiktig planlegging, slik at det var mulig å optimalisere budskapet med tanke på hvor kundene var i kundereisen.

Resultatet

Gjennom dette spennende samarbeidet sørget Semway for en kraftig økning i antall visninger og klikk på nettsiden. Facebook økte også antall konverteringer til Lydbokforlagets nettside. Totalkostnaden av prosjektet var lav i forhold til resultatet som ble oppnådd. Facebook Business Manager ble brukt for å utføre vårt arbeid, hvor vi enkelt kunne målrette mot riktig publikum.

 

Ann-Mari Volden
Semway har imponert oss med sin kunnskap og engasjement for vår merkevarebygging, og gitt oss muligheten til å nå ut til flere kunder. Jeg er sikker på at Lydbokforlaget får til mye bra sammen med Semway også i fremtiden. - Ann-Mari Volden / Salgs- og markedssjef i Lydbokforlaget

Semway har imponert oss med sin kunnskap og engasjement for vår merkevarebygging, og gitt oss muligheten til å nå ut til flere kunder. Jeg er sikker på at Lydbokforlaget får til mye bra sammen med Semway også i fremtiden.

Ann-Mari Volden

Salgs- og markedssjef i Lydbokforlaget