Lightup.no er en norsk nettbutikk som har som mål å kunne levere alt det en trenger av belysning. De har en faglig bakgrunn innen elektro og har som mål å tilby et et bredt utvalg til riktig pris med superrask levering.

Om Prosjektet

Lightup.no ønsket å teste videoannonsering i ulike kanaler for å skille seg litt ut fra alle de ulike tilbyderne av lamper på nett. Ved hjelp av vår samarbeidspartner Velcrux Collective jobbet vi ut flere ulike konsepter for hvordan en nettbutikk med belysning kunne gjøre noe utenom det vanlige.

Ideen som kunden gikk for hadde arbeidstittelen «Vil du være med hjem å se på lampa mi?» og prosessen fra ide til innspilling er noe av det morsomste teamet i Semway har fått jobbe med. Her børstet vi støv av gamle koreografier, jobbet tett med casting for å finne skuespillere med den rette mimikken og ikke minst jobbet med å finne en location hvor en faktisk kunne demontere alle lampene og sette opp 50 nye lamper.

Selve innspillingen foregikk i en leilighet på Tøyen takket være Air BnB. Her fikk vi 14 timer til disposisjon og frie tøyler til ommøblering og demontering. For skal du spille inn en reklamefilm for en lampebutikk, så må ALLE lampene i rommet kunne kjøpes i deres nettbutikk. Selvfølgelig.

Resultatet