Holmenkollen Skifestival er et arrangørselskap som arrangerer verdenscup i nordiske grener og skiskyting, samt Oslo Skishow i Holmenkollen. Verdenscup-arrangementene består av konkurranser innen grenene hopp, kombinert, langrenn og skiskyting.

Hva har vi levert?

Nettside og nettbutikk, Google AdWords, Google Remarketing, Google Display, Sosiale medier strategi, Facebook annonsering.

Om prosjektet

De tradisjonsrike «Holmenkollrennene» bestemte seg for å tråkke nye spor i 2014 for å motarbeide en negativ trend i antall besøkende og skape et økonomisk bærekraftig arrangement. Med nytt navn, ny profil/identitet og ny markedsstrategi var målet å bringe folket tilbake til Kollen – den største arenaen i vinterhovedstaden. Målet var å snu det hele til å bli noe så beskjedent som verdens beste skifest! Semway fikk utfordringen; sørge for at skifesten fikk et stort løft i forhold til synlighet i digitale medier og utvikle en ny nettside og nettbutikk.

 

Kristin Vestgren Sæterøy
I løpet av de årene vi har jobbet med Semway har vi løftet oss digitalt, vært langt mer synlige og skapt et enormt engasjement rundt skifesten. - Kristin Vestgren Sæterøy / Daglig leder Holmenkollen Skifestival

I løpet av de årene vi har jobbet med Semway har vi løftet oss digitalt, vært langt mer synlige og skapt et enormt engasjement rundt skifesten.

Kristin Vestgren Sæterøy

Daglig leder Holmenkollen Skifestival

canvas_annonse_skifest_hvitbakgrunn
Eksempel på en Facebook Canvas-annonse satt opp for Holmenkollen Skifest.

Resultatet

Vinteren 2015-16 nådde vi ut til om lag 250 000 personer på Facebook som vi anså som potensielle billettkjøpere. Vi målte konverteringer i form av klikk på knapper med «kjøp billett», som videresendte til Ticketmaster. Betalte annonser på Facebook konverterte direkte med 6% og trafikk via annonser i Google konverterte med hele 10%.